Din 7 iulie . OMUL-PAIANJEN: ÎNTOARCEREA ACASA

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)
resita online.ro -OMUL-PAIANJEN: ÎNTOARCEREA ACASA resita online.ro -OMUL-PAIANJEN: ÎNTOARCEREA ACASA

“Omul –paianjen este o legenda, unul dintre cei mai mari super-eroi ai tuturor timpurilor. Putem în sfarsit  sa-l readucem acasa, în universul Marvel Cinematic.” – Kevin Feige, presedintele Marvel Studios si producatorul Omului - Paianjen: Întoarcerea acasa

 Un tanar Peter Parker/Omul - Paianjen (Tom Holland), care a debutat senzational în Captain America: Civil War, intra în universul Marvel Cinematic, jucand rolul titular din Omului-paianjen: Întoarcerea acasa.  Adorat de o lume întreaga, Spider-Man este cel mai popular personaj de benzi desenate din istorie si bijuteria coroanei pentru Marvel comics.  Acum, el revine într-o noua versiune, proaspata si hazlie, produsa de Marvel Studios, care îl aduce pe Peter Parker pentru prima data pe ecran alaturi de eroii Marvel Cinematic Universe.

 Încantat de experienta sa alaturi de razbunatori/ Avengers, Peter revine acasa, unde locuieste împreuna cu matusa May (Marisa Tomei), evoluand sub directa supraveghere a noului sau mentor, Tony Stark (Robert Downey Jr.). Peter încearca sa revina la vechea sa rutina zilnica – atras de gandul de a deveni ceva mai mult decat un simplu vecin cumsecade – dar atunci cand apare Vulture (Michael Keaton), un nou personaj malefic, acesta devine un pericol pentru toate lucrurile importante din viata lui Peter.  Momentul sau a sosit, pentru ca el este pus la încercare pentru a deveni eroul care trebuie sa devina. 

 Columbia Pictures prezinta o productie a Marvel Studios / Pascal Pictures, Spider-Man™: Homecoming,  cu Tom Holland, Michael Keaton, Jon Favreau, Zendaya, Donald Glover, Tyne Daly în rolurile principale, alaturi de Marisa Tomei si Robert Downey Jr., în regia lui Jon Watts.  Scenariul este scris de Jonathan Goldstein & John Francis Daley, Jon Watts & Christopher Ford si Chris McKenna & Erik Sommers. Povestea le apartine lui Jonathan Goldstein & John Francis Daley.  Filmul se bazeaza pe cartea de benzi desenate a Marvel Comic, creata de Stan Lee si Steve Ditko.  Producatorii sunt Kevin Feige si Amy Pascal, iar producatorii executivi sunt Louis D’Esposito, Victoria Alonso, Patricia Whitcher, Jeremy Latcham, Stan Lee, Avi Arad si Matt Tolmach. Mitch Bell, Eric Hauserman Carroll si Rachel O’Connor sunt co-producatori. Directorul de imagine  este Salvatore Totino ASC, AIC, iar scenograful, Oliver Scholl. Montajul a fost asigurat de Dan Lebental ACE si Debbie Berman.  Coordonatorul efectelor vizuale este Janek Sirrs.  Designerul de costume este Louise Frogley. Muzica îi apartine lui Michael Giacchino, iar coordonarea muzicala lui Dave Jordan.

DESPRE FILM

 

În Omul - paianjen: întoarcerea acasa, Peter Parker încearca sa se alature Razbunatorilor/ Avengers pe masura ce personajul sau, cel mai popular din istoria benzilor desenate, dobandeste locul pe care-l merita, în Marvel Cinematic Universe.  Fiind bijuteria coroanei Marvel, Spider-Man si-a facut debutul la Marvel cu un rol scurt în Captain America: Civil War, vara trecuta; reactia extrem de pozitiva a criticii si a fanilor a starnit apetitul realizatorilor pentru o noua versiune a personajului, iar Sony Pictures si Marvel Studios si-au unit eforturile pentru aceasta noua aventura.

Tom Holland, care-l interpreteaza pe tesatorul plaselor de paianjen, are o multime de obstacole de depasit pana sa se alature eroilor sai favoriti.  “Dupa ce trece prin lupta vietii sale alaturi de Razbunatori, în timpul Razboiului Civil, se trezeste ca nu mai are nimic de facut,” explica Holland.  “Tony Stark l-a însarcinat sa se ocupe de toate problemele cartierului, cum ar fi sa dea jos pisicile si cainii din copaci, sa le ajute pe batrane sa traverseze strada, sau sa-i prinda pe hotii de buzunare – nimic prea periculos.  Dar apoi, Spider-Man da peste armamentul high-tech, iar asta îl obliga sa-si dezvolte si sa-si foloseasca noi abilitati si puteri.”

Iar daca Peter va deveni demn de calitatea de Avenger, atunci va avea si un mentor pe masura.  “Tony Stark a devenit tot mai interesat de Peter Parker,” sustine Robert Downey Jr.  “El îl ajuta pe tanar cu un costum nou si înalta tehnologie. Pe langa aceasta, el îl va supraveghea îndeaproape, asigurandu-se ca va deveni un recrut merituos pentru Razbunatori.”

Pentru Kevin Feige, producatorul filmului si directorul Marvel Studios, aducerea într-un mod original a personajului în universul Marvel Cinematic a devenit o prioritate de top.  “În ultimii 15 ani, am adus în universul Marvel Cinematic atatea personaje si filme, iar acum avem ocazia de a-l introduce aici si pe Peter Parker si franciza Spider-Man,” sustine Feige.  “Este emotionant pentru ca el este prezentat exact ca în benzile desenate de la început, iar el nu intra în acest univers ca unic erou al sau, ci alaturi de  eroi renumiti, cum ar fi Tony Stark, Captain America sau the Avengers. Cu aceasta ocazie îi vom vedea pe toti în acelasi film, ceea ce face ca pelicula sa capete o imagine proaspata si noua.”

Producatoarea Amy Pascal vorbeste despre aceasta colaborare fara precedent. “Acest film a izvorat din efortul comun al Sony si Marvel, care au conlucrat foarte bine împreuna,” sustine Pascal. “Este un film Sony si o productie Marvel. Ne-am reunit fortele si ne-am gandit ca nu avem decat de castigat daca îl aducem pe Spider-Man în universul Marvel Cinematic – iar cei care vor avea de castigat cel mai mult vor fi fanii, care vor putea vedea ceva ce de mult îsi doresc sa vada.”

 

“Plasarea lui Spider-Man în universul Marvel Cinematic este lucrul cel mai bun pentru mine ca povestitor,” considera regizorul Jon Watts, care a preluat raspunderea realizarii lui Spider-Man: Homecoming. “Captain America: Civil War s-a ocupat foarte bine de povestea originala, asa ca noi n-a mai trebuit sa explicam de ce acestui baiat de 16 ani i-a venit ideea sa devina un super-erou.  Peter Parker avea 8 ani cand l-a cunoscut pe Tony Stark care afirma la televizor: ‘I am Iron Man’. Faptul ca se stia ca aceasta e o lume în care traiesc super-eroii a însemnat ca nu a mai trebuit sa pierdem timpul cu explicatii privind aceasta problema. Am intrat direct în subiect si în detaliile sale savuroase.”

Dorind o noua povestire si un ton proaspat pentru aceasta franciza, realizatorii l-au ales pe Watts sa se ocupe de regia filmului.  Perseverenta lui Watts si lucrarile lui anterioare i-au convins pe Feige si Pascal ca el era persoana potrivita pentru acest proiect.  “Kevin si cu mine am vazut un filmulet scris si realizat de Jon si intitulat Cop Car,” relateaza Pascal.  “Am fost impresionati.  El a reusit sa obtina niste interpretari incredibile din partea a doi copii care nu erau actori.  A fost extrem de palpitant; sfarsesti prin a te îndragosti de acesti tineri.  El a demonstrat ca poseda acea rara calitate de a spune o poveste prin intermediul actiunii.”

“Ceea ce era important pentru noi nu consta în faptul ca putea sa filmeze secvente de actiune, fiindca multi regizori pot face asta,” sustine Feige. “Ci faptul ca de fiecare data cand ne arata ceva, simteam ca era ceva autentic, care venea din umorul lui Peter Parker însusi.”

Pentru Watts, faptul ca ar putea fi selectat pentru regia unui film ca Spider-Man: Homecoming nu parea posibil atunci cand el s-a întalnit pentru prima data cu presedintele Marvel Studios, Kevin Feige. “Cand am aflat ca Marvel vrea sa se întalneasca cu mine, am crezut ca vor sa vada cum arat,” relateaza el.  “Apoi, ei au mentionat despre Spider-Man si despre oportunitatea senzationala de a reuni Sony si Marvel pentru realizarea acestui proiect. M-a entuziasmat acest lucru asa ca i-am batut la cap pana au spus da.”

Watts s-a atasat de Peter Parker pentru ca îi amintea de propria lui tinerete. “Mi-a placut de la început de Peter Parker, pentru ca si eu eram un tocilar la stiinte în liceu, exact ca si Peter, înainte de a fi „muscat” de paianjen,” recunoaste el.  “Iubeam chimia si vroiam sa devin inginer chimist.  În pauza de pranz îmi petreceam timpul în laboratorul de chimie. Prietenii mei erau de asemenea pasionati de chimie si fizica… eram grupul  cel mai fanatic în aceste chestiuni.”

“Imagineaza-ti sa ai abilitatile lui Spider-Man – ti-ai petrece toata ziua încercand sa fii ca el, fiindca este cel mai grozav sentiment sa fii ca el,” continua Watts.  “Sigur ca Spider-Man era coplesit de responsabilitati, dar e important sa ne amintim ca el se si distra zburand si balansandu-se de la o cladire la alta.  Vorbim de efectul yin si yang: puterile cu care era înzestrat însemnau pentru el complicatii si stres, dar în acelasi timp îi dadeau si emotii si satisfactii.”

“Sper ca povestea pe care o spunem noi despre Spider-Man va atrage pe toata lumea,” spune Pascal. “Ceea ce este minunat în legatura cu personajul lui Peter Parker este faptul ca are aceleasi sperante, vise si probleme pe care le avem si noi. Deci spectatorii se pot identifica rapid cu Peter Parker, dar în acelasi timp îl pot vedea pe Spider-Man interactionand cu o lume din care nu a facut parte pana acum.”

Selectionandu-l pe Tom Holland pentru acest rol, realizatorii au distribuit un actor care  are tineretea de care are nevoie personajul din film.  “Este personajul pe care l-am vazut în benzile desenate chiar de la început,” sustine Feige. “S-a petrecut un miracol cand l-am gasit pe Tom Holland, pentru ca numai el poate sa joace rolul unui copil de 15 ani.  În felul acesta am dorit sa realizam un contrast cu ceilalti super-eroi, care arata bine, dar nu mai au 15 ani.”

Iar traiectoria lui Peter din film, pe masura ce se ridica la statutul de erou, este una care se potriveste cu aceasta varsta.  “Lui Peter Parker îi place sa fie Spider-Man, dar nu îi place neaparat de Peter Parker,” sustine regizorul Jon Watts. “Peter Parker era un timid, un tocilar cam ciudat, dar acum el are o viata total noua în fata lui, o viata de super-erou care îsi petrece timpul în compania lui Tony Stark, Captain America sau toti Razbunatorii. Dar chiar daca are puteri  sau relatii iesite din comun, el înca nu s-a împacat cu cel care este Peter Parker. Una dintre cele mai importante semnificatii ale devenirii sale este faptul ca el nu poate fi cu adevarat Spider-Man pana cand nu se lamureste cine este Peter Parker.”

Interpretarea lui Spider-Man era un vis vechi al lui Holland.  “Acum 5 ani ma aflam la festivitatea Empire Awards din Londra. Unul dintre ziaristi m-a întrebat ce super-erou as prefera sa interpretez,” povesteste actorul. “Eu am raspuns:  ‘Peste 10 ani, as vrea sa-l joc pe Spider-Man, dupa Andrew Garfield.’ N-as fi crezut ca visul meu se va împlini atat de repede.”

Dupa ce a trimis mai multe înregistrari cu el însusi, Holland îsi aminteste ca ultimul test a fost întalnirea cu Robert Downey Jr.  Dar înainte de a-l întalni pe Tony Stark, i s-a întamplat ceva haios.  “Mai întai am cunoscut-o pe sosia lui Robert, care seamana leit cu el.  M-am gandit, ‘Doamne, dar arati altfel în viata reala’.  Cand adevaratul Robert a intrat în camera, am improvizat ceva, am glumit si ne-am îndepartat unul de altul.”

Iar Iron Man s-a bucurat de distribuirea lui Holland în film.  “Tom Holland este pur si simplu perfect pentru rol,” sustine Downey.  “Este entuziast, destept si talentat, un tip înzestrat cu multe abilitati, daca ne gandim la dansul si acrobatiile pe care le facea anterior. El poseda o combinatie de trasaturi necesare noii imagini a personajului Spider-Man.”

 “Tom Holland are o inocenta de copil, pare stanjenit si împiedicat, dar cu o moralitate  si un simt al dreptatii care-l definesc ca personaj.  Era impresionant sa-l vezi pe acest pusti cum reuseste sa fie el însusi si totodata sa aduca la viata un personaj,” sustine Watts.  “Aveam o secventa cu cei trei – Marisa Tomei, Robert Downey Jr. si Tom Holland – iar secventa a iesit atat de vie  si de emotionanta încat mi-a deschis deodata mai multe drumuri si raspunsuri posibile privind sensul povestirii Spider-Man: Homecoming.”

Holland sustine ca relatia dintre regizor si actorul din rolul principal a fost extrem de naturala, organica, autentica si usoara. “Jon este un regizor excelent pentru ca te lasa sa-ti aduci si propria personalitate în interpretarea unui personaj pe ecran,” afirma el.  “E un regizor care îi pretuieste pe actori.  Noi am avut cam aceeasi situatie amandoi – eu n-am mai jucat niciodata rolul principal dintr-un film de asemenea anvergura, iar el  n-a mai regizat un film de asemenea anvergura – asa ca ne-am ajutat unul pe altul cat de mult am putut si ne-am construit relatia în jurul acestui lucru.”

Omul paianjen: întoarcerea acasa continua actiunea filmului Captain America: Civil War, care se încheie cu o epica scena de lupta, iar Tony Stark se întoarce acasa în Queens.  “Peter crede ca mentorul sau este Tony Stark, iar Tony îl place realmente pe Peter, dar el nu poate face pe dadaca cu pustiul,” explica Feige.  “Tony îi da ceva libertate lui Peter, ca sa vada de ce e în stare.”

Peter considera ca “stagiatura” sa la Stark Industries este un fel de preludiu si un test pentru a deveni membru deplin al grupului Razbunatorilor – dar paianjenul trebuie mai întai sa se tarasca si abia apoi sa zboare, explica Holland: “Ne întoarcem în timp pentru a retrai Razboiul Civil din perspectiva lui Peter. Îl vedem fericit. El se afla la bordul unui avion particular împreuna cu Happy, el sta într-o camera superba de hotel pentru ca apoi sa-l vedem înghesuit într-un metrou care-l duce spre scoala. Nu l-a mai chemat nimeni ca sa-i dea o alta misiune.  Acesta e contrastul între un copil aflat într-o tabara de vara si copilul care se întoarce toamna la scoala.”

“Tony devine un fel de figura paterna pentru Peter,” spune Holland. 

Este bine pentru Peter Parker sa-l aiba pe Tony Stark ca model masculin – dar în ceea ce priveste familia, el o are pe matusa May, care-l iubeste nespus!.  În timp ce Tony Stark îl ajuta pe Peter Parker sa-si perfectioneze stilul de lupta si-l monitorizeaza privind folosirea supra-puterilor sale, May este ca un fel de far calauzitor. 

 “Si cum o interpretam pe matusa May ca pe o mama care se straduieste sa se descurce în viata de una singura?” întreaba Kevin Feige. “Ea a facut o fapta buna cand l-a luat pe Peter sa-l creasca. A trecut prin multe necazuri, la care facem aluzie în film, dar pana la urma nu este decat o femeie care, ca si  Peter, încearca sa-si gaseasca drumul.  Acest aspect îi da personajului sau o traiectorie mult mai contemporana.”  

Avand în minte acest lucru, realizatorii au distribuit-o în rol pe laureata cu Oscar, Marisa Tomei. 

“ Matusa May si-a asumat îndatoririle de mama si-l îndruma pe Peter în viata,” relateaza Tomei.  “Locuim în Queens si nu suntem decat noi doi, May si Peter, iar ea încearca  sa-l încurajeze pe baiat sa iasa putin din cochilia lui de melc.  El este foarte studios si foarte destept, ceea ce e minunat, dar May îl încurajeaza sa se deschida si sa se bucure de experientele vietii.”

Matusa May îl creste pe baiat mai mult în concordanta cu ceea ce a trait ea însasi în tinerete.  “Relatia lor e foarte apropiata si calda – ea este cea care i-a transmis valorile si principiile de viata – dar îsi da seama ca Peter a început sa-i ascunda unele lucruri,” sustine Tomei.

Tomei sustine ca relatia lui May cu Tony Stark este una precauta. “Ea se bucura ca Peter este stagiar la Stark Industries, pentru ca are posibilitatea de a învata lucruri noi si de a-l avea mentor pe Tony Stark.  Ea îl studiaza de ceva vreme pe Tony Stark si a observat ca acesta a devenit dintr-un hiper-capitalist, într-o persoana care face mai mult bine, pentru a-si ispasi pacatele.  Dar ea îl tine sub observatie pentru a cantari modul în care acesta îl influenteaza pe baiat, astfel încat  Peter sa nu devina pentru el un fel de cal de bataie. Copilul este înca foarte crud si are nevoie sa se dezvolte si sa exploreze viata.”

Peter îsi doreste mai multa independenta, iar Tony si May îl încurajeaza ca sa vada cum se descurca… Din pacate aceasta independenta îl conduce în bratele unui raufacator periculos – cunoscut sub numele de The Vulture, Adrian Toomes, interpretat de Michael Keaton, unul dintre actorii nominalizati la Oscar. “Numarul rolurilor interpretate de Michael este uimitor,” sustine Feige.  “El are multe dintre calitatile necesare acestui rol, care se aseamana la trasaturi cu rolurile interpretate de el în Batman si Birdman. El se afla la un punct din cariera sa în care abordeaza rolurile cu atata usurinta încat a reusit sa ridice acest personaj deasupra asteptarilor realizatorilor.”

Spider-Man: Homecoming începe cu rezultatul bataliei Razbunatorilor. New-yorkezii au fost lasati pe cap cu o multime de daune, iar acum încearca sa scape de moloz si de deseuri. Aceasta activitate l-a avantajat pe Adrian Toomes, a carui companie de debarasare a obtinut un contract pentru îndepartarea efectivelor de lupta ale extraterestrilor … pana cand a aparut  Tony Stark cu Department of Damage Control, pe care l-a înfiintat împreuna cu guvernul si care elimina în felul acesta afacerea concurenta a lui Toomes.

“Toomes este un tip muncitor, care si-a construit un imperiu de afaceri,” spune Keaton.  “El nu e excesiv de bogat, dar e foarte muncitor.  Dar atunci cand vine ordinul de sus ca afacerea intra sub auspiciile lui Tony Stark, el se simte total neîndreptatit.”

Aceasta îi diferentiaza pe eroi de ticalosi.  Toomes începe sa fure tehnologie militara capturata de la extraterestrii construindu-si chiar un costum cu aripi cu ajutorul caruia fura resturile pe care le cara camioanele Departamentului înfiintat de catre Stark – folosind prada pentru a o preface în armament si a o vinde pe piata neagra.

 “Ceea ce e fantastic este faptul ca Vulture, la fel ca si Bruce Wayne, îsi construieste singur costumul si armura  si tot ceea ce îi trebuie,” afirma Keaton. “El nu are puteri supranaturale, e un simplu om care aranjeaza astfel lucrurile încat sa fie în avantajul sau.”

Multi actori, care trebuie sa interpreteze roluri negative, sustin ca secretul interpretarii este acela de a descoperi impulsul care-l pune în miscare pe personaj si de a fi aproape convinsi ca abordarea personajului din film e corecta.  Keaton nu face exceptie de la aceasta metoda.  “Ceea ce e interesant în intriga filmului este faptul ca Peter nu vede întregul; Toomes este un barbat matur, care stie cum merg lucrurile,” sustine el. “Adrian Toomes a trecut prin multe si a fost încercat de nedreptati.  Astfel gandeste Vulture si partial are dreptate.”

Daca Tony Stark este o figura paterna pentru Peter, Happy Hogan este fratele sau mai mare.  Irascibil, îngrijorat, ocupat, dar profund afectuos, mana dreapta a lui Tony are sarcina de a supraveghea progresele facute de Peter, în timp ce Tony face ceea ce trebuie sa faca un filantrop miliardar.

“Pentru Peter, Happy este fratele mai mare care te tine din scurt, sau te ia la rost” explica Carroll. “Happy spune, ‘Stai putin, tu abia îl întalnesti pe baiat si îi si faci un costum doar pentru el, cu care se lanseaza în lupta alaturi de  Razbunatori?’  Dupa cum se vede, el e cam gelos pe Peter.”

Favreau a crescut în Queens si a urmat scoala Midtown Science, asemanatoare cu cea a lui Peter. Pentru acest motiv el spune, Spider-Man: Homecoming a fost un fel de revenire la matca pentru actor.  “Datorita acestor lucruri pe care le avem în comun, eu am avut întotdeauna o afinitate fata de personajul meu,” afirma el.  “Vazandu-l pe marele ecran, exact asa cum a fost el zugravit în carti, ma face sa tresar.”

Peter duce o viata obisnuita, alaturi de bunul sau prieten, Ned, interpretat de Jacob Batalon.

În timp ce ceilalti actori sunt familiarizati cu exigentele unui film MCU,  Batalon se afla abia la debutul sau cinematografic.  (Nu e rau sa-ti începi cariera cu asa un film!)  El a gustat pentru prima oara atractia acestui rol anul trecut la concursul Comic-Con, care  s-a desfasurat dupa o lunga pre-selectie.  “Mi-am dat seama cati fani iubesc personajul acesta. N-am mai simtit pana acum o astfel de energie – dar stiind ca publicul ne sustine, m-am simtit grozav. Primul film cu super eroi pe care l-am vazut este primul Spider-Man, iar acest tip de filme au constituit o mare parte din copilaria mea. 

În film, Ned Leeds este confidentul si cel mai bun prieten al lui Peter. Dar atunci cand Peter îsi începe calatoria solitara ca Spider-Man, Ned ramane în afara cercului sau apropiat. “Ned este foarte dragut si amabil  – desi ati putea spune ca e un tocilar” spune Batalon.  “El iubeste tehnologia si e foarte destept. Iar tot ce îsi doreste e sa fie colaboratorul cel mai apropiat al lui Peter.  El suporta foarte greu faptul ca Peter are secrete fata de el si se simte frustrat considerand ca Peter l-a depasit cu mult. El a  ramas în urma si se simte ca atunci cand pierzi o fiinta foarte draga.  Cand în sfarsit Ned afla secretul lui Peter, se simte fericit si eliberat, considerand ca e grozav sa fie cel mai bun prieten al lui Spider-Man.”

“Relatia dintre Peter si Ned este probabil cea mai importanta relatie din film pentru ca Ned e singurul în care Peter are încredere, confesandu-i-se si dezvaluindu-i faptul ca el este Spider-Man,” sustine Tom Holland. “Tony Stark si Happy Hogan par a fi mai distanti, asa încat Ned este singura persoana careia îi poate marturisi asa ceva.”

La scoala, Peter si Ned au parte de o mare provocare: fetele.  Liz, interpretata de Laura Harrier, este ambitioasa, frumoasa si adorata de Peter, în timp ce Michelle, interpretata de Zendaya, este o tipa directa, care vede prin el ca prin sticla. 

“Liz e foarte motivata si isteata. Ea e mai mare ca varsta, pregatindu-se pentru facultate,” explica Harrier. “Liz parcurge o traiectorie de maturizare în acest film – la început pe ea n-o intereseaza decat pregatirea pentru MIT, pentru ca dupa experienta cu Peter, ea sa-si reevalueze complet intentiile si sa considere ca testul la chimie nu era nici pe departe asa de important.”

La începutul filmului ea nu concepea ca între ea si Peter sa aiba loc vreo poveste romantica, ba chiar nici nu-l baga în seama. “Dar dupa ce trece printr-o experienta ce   i-a pus în pericol viata, la Washington Monument, ea începe sa-si regandeasca perspectivele, apreciind ca Peter este un baiat destept, interesant si chiar cool,” relateaza Harrier.

Daca Liz e super si foarte populara, Michelle interpretata de Zenday e facuta din alt aluat.  “Personajul meu este o fata inteligenta, intelectualizata, dar cam ciudata,” sustine Zendaya.  “Din punctul meu de vedere e foarte cool, pentru ca ea se gandeste în permanenta la ceva, este un fin observator si nu vorbeste mult, dar atunci cand spune ceva, acel lucru e adevarat si real.”

“Nici macar catre finalul filmului nu ne dam seama ce se întampla cu Michelle,” sustine Holland. “Dar ea îi urmeaza pe Peter si pe Ned aproape pretutindeni, ceea ce ar putea indica faptul ca între ei se leaga o prietenie cu viitor.”

În calea unei abordari romantice a lui Liz se afla Flash Thompson, interpretat de Tony Revolori, pe care publicul îl va recunoaste din rolul protejatului lui Ralph Fiennes din filmul The Grand Budapest Hotel.

Pentru Flash este o pura gelozie.  “El nu-l poate suferi pe Peter Parker pentru ca Peter este foarte talentat si destept, neavand nevoie sa studieze ca sa obtina note bune la scoala. Flash învata si munceste din greu, dar nu reuseste sa-l depaseasca pe Peter, clasandu-se mereu pe locul doi,” sustine Revolori. “Flash habar nu are ca Peter este Spider-Man si nici nu-si va da seama de asta pentru ca el ar vrea ca Peter sa nici nu existe macar.  N-ar putea concepe ca cei doi sunt aceeasi persoana.”

Din ceata ticalosilor fac parte oamenii de încredere ai lui Toomes, Schultz si Brice, interpretati de actorii Bokeem Woodbine si Logan Marshall-Green. 

Completand distributia filmului Omul –paianjen: Întoarcerea acasa se afla Angourie Rice în rolul lui Betty Brandt, membra a echipei de decatlon; Michael Chernus în rolul lui Mason, tehnicianul lui Adrian Toomes; Donald Glover în rolul lui Aaron Davis; Tyne Daly în rolul lui Anne Marie Hoeg, sefa agentiei guvernamentale; Martin Starr în rolul domnului Harrington, antrenorul echipei de decatlon; Hannibal Buress în rolul profesorului de gimnastica, antrenorul Wilson; Kenneth Choi în rolul directorului Morita, Tiffany Espensen în rolul lui Cindy, care face parte din echipa de decatlon; Abraham Attah, tanarul actor care s-a facut remarcat în filmul Beasts of No Nation, în rolul lui Abe din echipa de decatlon; si Michael Barbieri în rolul lui Charles din echipa de decatlon.

DESPRE PRODUCTIE

Spider-Man: Homecoming s-a turnat cu precadere la studiourile Pinewood Studios din Atlanta, dar primele doua saptamani de filmari au avut loc, conform dorintei lui Jon Watts, la un liceu din Atlanta, care în film se numeste Midtown High School of Science. 

 

Acestea nu au fost singurele filmari reale din film; dimpotriva, Watts a dorit ca filmarile reale sa fie o prioritate în filmul Spider-Man: Homecoming.

“Eu provin din lumea filmului independent , unde nu-ti permiti luxul unor constructii realizate pe platou cu costuri foarte mari.  În majoritatea timpului te afli într-o locatie reala, unde filmezi aproape totul,” sustine Watts. “E mai greu sa faci asta atunci cand e vorba despre un film de anvergura, care are multa actiune, dar care trebuie sa fie turnat pe platou. Echipa noastra a descoperit atatea locatii potrivite pentru film încat puteam dubla secventele din Queens si New York fara probleme. Scenograful nostrum Oliver Scholl a facut o treaba buna adaptand locatiile reale pentru scopurile filmului. El a construit decoruri în interiorul locatiilor reale unde am filmat.”

“Filmarile din locatiile reale au fost o minune pentru mine,” sustine Tom Holland. “Uiti de camere, de echipele de filmare si ai o senzatie mai buna de real asupra lucrurilor tangibile si a mediului unde se petrece actiunea.”

Scholl a creat „vizuina” lui Vulture amenajand o hala  abandonata, în care se tipareau anterior carti de telefon.  “Locatia lui Vulture si a gastii lui trebuia sa se afle peste rau de Manhattan, cu vedere catre turnul Avengers,” explica Scholl. “Managerul nostru de locatie, Mike Fantasia, a gasit locatia companiei care tiparea cartile de telefon. Aveam acum la dispozitie mai multe spatii interconectate, cu stiluri arhitectonice diverse, care puteau fi largite si amenajate dupa nevoie. Spatiul în care se miscau eroii se afla acolo, pe platforma pre-existenta; noi am mai adaugat doar o scara de tip industrial si cateva grinzi verticale galbene care sustineau macaraua de forta care sustinea cadrul ferestrei din acoperis prin care urma sa intre Vulture în zbor.  Platforma de aterizare era prevazuta cu garnituri anti-soc pentru o aterizare mai lina a lui Vulture si cu o articulatie care urma sa simuleze caderea unei greutati pe platforma. Decoratorul nostru de platou, Gene Serdena, a construit un ansamblu de proptele care sa simuleze o linie de asamblare a inventiilor trasnite ale lui Tinkerer.” 

“În prima zi cand am pasit pe platforma companiei de debarasare am fost impresionat de dimensiunile si amplitudinea platoului,” afirma Michael Keaton.  “Acestea depaseau cu mult dimensiunile pe care mi le imaginasem – era un mediu visceral în care puteai lucra si care parea perfect pentru Vulture si suita sa.”

Hala în care se tipareau cartile de telefon putea gazdui si secventele de actiune specifice lui Spider-Man. “În film, Vulture îsi foloseste costumul cu aripi pentru a prabusi o hala sub daramaturile careia urma sa ramana prizonier Spider-Man,” explica Carroll. “Este una dintre cele mai faimoase secvente inspirate direct din benzile desenate – Amazing Spider-Man #33.  Toti realizatorii de la Marvel asteptau de multa vreme sa aduca aceasta secventa pe ecran, iar noi ne-am straduit sa reproducem decorul exact cum era în benzile desenate.”

Era sarcina lui Scholl sa o scoata la capat.  “Am folosit alt spatiu din aceeasi locatie, care fusese o magazie de ambalare, unde am putut modifica grinzile astfel încat sa semene cu coloane de beton, pe care le-am înfasurat cu încarcaturi de explozivi pentru efectele speciale. Coordonatorul efectelor vizuale, Janek Sirrs, a amplasat exploziv pe tot traseul de zbor al celor doi pentru a obtine o coregrafie spectaculoasa a distrugerii. Hala distrusa am recompus-o ca pe o gramada de moloz, pe platoul de la Pinewood Studios.”

Probabil ca avantajul unor locatii si decoruri reale se vede cel mai bine într-una dintre cele mai palpitante secvente de actiune ale filmului, în care Spider-Man ajunge într-o situatie critica pe feribotul de pe Staten Island.  “Spider-Man trebuie sa se dovedeasca un adevarat super-erou,” explica Jon Watts. “El vrea ca numele de Spider-Man sa se afle alaturi de cel al lui Iron Man, Captain America, sau Thor. El crede ca va fi în stare sa doboare un grup de ticalosi  care desfasoara activitati ilegale pe puntea inferioara a feribotului de pe Staten Island. Se creeaza o înclestare între ticalosi si Spider-man. În scurt timp apare si Vulture, feribotul este taiat în doua, iar Spider-Man spera sa scape fara a rani pe nimeni.”

Realizatorii au început sa se gandeasca la aceasta secventa dinainte de începerea productiei. La început, producatorii au vrut sa realizeze secventa cu ajutorul VFX– dar echipa de productie a fost surprinzatoare.  “Echipa noastra extraordinara – departamentul lui Oliver Scholl, departamentul de constructii al lui John Hoskins si echipa de efecte speciale a lui Dan Sudick – au decis sa construiasca prora feribotului, pe care apoi sa-l ridice 2 m de la pamant, sa-l ancoreze hidraulic si apoi sa-l desfaca în doua. Aceasta ne-a permis sa filmam vasul în timp ce practic se rupea în doua, în loc sa filmam vasul întreg urmand ca echipa de efecte vizuale sa-l faca ulterior sa para rupt în doua.”

Scholl a început sa modeleze feribotul de pe Staten Island.  Ei au facut o macheta din lemn la scara, au facut fotografii si au luat masurile unui feribot real pe care l-au numit  the Spirit of America.  Pornind de aici, designerii Richard Mays si Kil Won Yu au putut crea un model tridimensional si au desenat schitele pentru constructori.  În final, prora feribotului a avut circa 21m latime, 15 m înaltime si  30 m lungime, ceea ce reprezenta cam un sfert dintr-un feribot adevarat.  Fiecare jumatate de feribot era construita pe o grila de otel, capabila sa rupa vasul conform programului stabilit pe computer.  Echipa de efecte speciale a lui Sudick a trebuit sa taie betonul si pilonii hidraulici pentru a permite vasului sa se încline înspre exterior.

Ruperea vasului si panica care s-a creat în randul new-yorkezilor de pe feribot au fost de asemenea reale sustine Scholl: “Fiecare jumatate a esafodajului cantarea cate 7 tone, la care s-au adaugat echipele de filmare si echipamentul, cam 8oo kg. Dan Sudik a actionat aceste platforme cu ajutorul unui berbece hidraulic care a înclinat jumatatile înspre exterior în timp ce 20 de tone de apa erau varsate în mijlocul feribotului distrus. Constructia feribotului a durat probabil 5 luni, de la fabricarea pieselor si pana la grilele metalice si constructiile de deasupra lor. Apoi a urmat asezarea elementelor de feribot pe rame, vopsirea lor, îmbracarea vasului,si repetitiile cu varsarea apei. Rezultatul a fost o explozie de efecte, cascadorii si actori, care toti au contribuit la realismul redarii acestei despicari a feribotului.”

Pentru Tom Holland, eforturile de productie au fost încununate de succes din moment ce el a putut sa se catere pe sarme si sa filmeze secventele pe un platou absolut nemaiîntalnit. “Ziua în care am filmat secventa de pe feribot a fost una dintre favoritele mele,” spune el. “Feribotul se rupea în doua iar masinile zburau care încotro de pe platforma, în apa. La un moment dat exista o secventa fantastica în care Spider-Man aterizeaza, iar camera se învarte în jurul lui în timp ce el executa secventa de lupta în mijlocul unui vartej, ca si cand totul s-ar învarti nebuneste. Repetitiile acestei secvente au durat mult dar pana la urma am reusit sa o scoatem ca lumea, iar rezultatul final a fost absolut fantastic. E cea mai tare secventa de lupta a lui Spider-Man pe care am vazut-o vreodata.”

Mai tarziu s-au filmat secventele de pe un feribot intact.  “Sunt imbatabile imaginile reale luate de pe feribotul de pe Staten Island,” sustine Carroll. “Desi construiseram sectiunea aceea de feribot cu patru nivele la studiourile de la Pinewood Studios, fragmentele filmate pe feribotul real se combina atat de bine încat creeaza impresia unei mari secvente epice de actiune. Am fost incredibil de norocosi pentru faptul ca primaria orasului, comisia pentru filme si Departmentul de Transporturi au colaborat exemplar cu noi astfel ca am reusit sa ducem pana la capat aceasta secventa de mare impact.”

Este o secventa care reprezinta pentru Jon Watts o legatura cu trecutul.  “Am multe amintiri frumoase din copilarie, cand mergeam cu Staten Island Ferry,” afirma Jon Watts. Cred ca multa lume este de acord ca una dintre cele mai frumoase cai de acces spre  New York City este aceasta – pe calea apei, cu feribotul, pe langa Statuia Libertatii, Ellis Island si legendarul profil al Manhattan-ului. Era important pentru film sa contina aceste imagini renumite din New York, chiar daca nu intram pe strazile din Manhattan – actiunea ramanand adanc ancorata în Queens.”

CASCADORIILE

Unul dintre motivele pentru care Tom Holland a obtinut rolul a fost faptul ca el a trimis la Marvel înregistrari cu el însusi executand cascadorii si figuri de gimnastica si parkour – ceea ce-l face pe Holland sa fie el însusi o combinatie de actorie si îndemanari atletice. 

Holland spune ca si-a dezvoltat aceste aptitudini în timp ce se pregatea pentru muzicalul “Billy Elliot,” în West End.  “Probabil ca joc în acest film datorita muncii mele de pregatire pentru ‘Billy Elliot,’” recunoaste Tom Holland.  “Pregatirea de care m-am bucurat acolo a fost valabila si pentru rolul actual. M-au pregatit în practic toate domeniile gimnasticii pe care le cunosc azi. Nu trecea nicio zi de filmare în care sa nu folosesc macar una dintre abilitatile pe care le dobandisem.”

Cand s-a dovedit ca Holland poate sa execute singur figurile cerute de rol, echipa de cascadori a început sa-i scoata la lumina aceste abilitati.  “E placut cand poti lucra cu echipa de cascadori si sa spui, ‘Cred ca ar fi mai bine daca as sari de sus, iar de acolo sa ma ridice corzile,’” spune el. “Am considerat un privilegiu faptul ca echipa avea încredere în mine si îmi accepta sugestiile. Cred ca am avut de castigat pentru faptul ca am realizat cascadoriile atat cu costumul pe mine cat si fara, ca sa se vada ca eu sunt cel care le executa. Nu puteam sa am colaboratori mai buni decat echipa de cascadori si coordonatorul lor, George Cottle, care au fost grijulii si m-au ajutat la fiecare miscare mai grea.”

Pentru Holland, aceasta colaborare fructuoasa s-a manifestat cu brio într-o secventa în care Spider-Man sare de pe un acoperis direct pe gazonul terenului de golf.  “În scenariu, trebuia sa avem o aterizare pe terenul de golf pe care am mai vazut-o de nenumarate ori,” spune el. “George Cottle si cu mine ne-am gandit ca ar fi mai interesant sa sar altfel, ca sa nu semene aterizarea cu cea din alte filme cu Omul-paianjen. Ne-am uitat si am luat poze din toate filmele cu aterizarile lui  Spidey. Apoi, Holland Diaz, dublura mea, si cu mine, am gasit zece pozitii noi pe care le-am mixat si am gasit solutii noi pentru aterizare, care i-au placut si lui Jon.”

Chiar daca realizatorii filmului au dorit sa sublinieze  secventele de mare actiune , era totusi important sa ne amintim si caracterul sau tonul filmului.  “Ori de cate ori avem o secventa de lupta mai dura trebuie sa amintim spectatorilor ca de fapt Peter Parker nu este un personaj violent si bataus,” explica Holland. “Imediat dupa ce ma bat cu un personaj negativ, neaparat urmeaza sa calc în strachini rau de tot. Chiar si atunci cand  personajul meu se lupta în secventa de pe plaja, el se gandeste ca trebuie sa ajunga acasa sa-si faca temele. Exista o mie de mijloace prin care ne asiguram ca secventele tari, cu multa actiune dura, sunt totodata foarte simpatice.”

Keaton afirma ca a fost impresionat de contributia la rol a lui Holland.  “Tom are o tona de energie, iar din punct de vedere fizic e formidabil. E impresionant sa vezi de la ce nivel a pornit si cum a învatat sa danseze pentru ‘Billy Elliot.’ În actorie a pornit de la zero, dar a devenit un profesionist, iar implicarea lui actuala este de 100%.”

 

 

Vremea

Horoscop